Skymning igen

Det mystiska berget på andra sidan dalen
Kan inte låta bli att fortsätta på temat  Skymmande utsikter. Fönstret mot nordväst är fortfarande så nytt och fängslande att jag bara måste visa även kvällens skymning.

Tyvärr är det som vanligt med natur- och himlafenomen, att ett foto inte kan fånga upplevelsen. Det var något jag blev frustrerande varse på släktforskarresan till Norrbotten och Lappland förra året och som jag skev om i inlägget På resa norr om polcirkeln.

Undra om grannen känner till sin tjusiga back-drop?
Har förresten inte sett något av de utlovade stjärnfallen som det pratats om i medierna under veckan. Å andra sidan har det varit mulet de flesta nätter men kanske kan jag få mig lite rymddamm till livs i natt.

1 kommentar:

  1. Just himlen..och färgerna och dess skiftningar går nästan inte att fånga med en kamera...det är så mycket mer än vad man ser på bilden! Ha en fin start på nya veckan! Kram fr C

    SvaraRadera