Huset och mitt hood där "Stars Hollow" möter "Stepford"

Då var det väl dags att presentera det lilla huset, ett 1,5 plans hus, byggt på 40-talet med tillhörande trädgård på 973 km2.

Ett handkolorerat foto av huset

Huset är beläget i lilla-villaförorten-på-sluttningen-till-en-större-dalsänka utanför Göteborg som i sin tur nästan kan beskrivas som en svensk version av när pittoreska "Stars Hollow" möter välpolerade men kusliga "Stepford" (undantaget New England-stilen). För dem som inte känner till dessa fiktiva städer kan jag bara säga att den ena är hämtad från filmen Stepford Wives från 2004 och den andra från TV-serien Gilmore Girls.

Jag bor alltså i en liten gullig stad med söta villor och välskötta täppor med en liten central köpgata kantat av bland annat ett missionshus. Alltså finns här en lätt frikyrklig underton vilket bidrar till Stepford-associationen.

Jag trivs jättebra här, det är superidylliskt, på ett trevligt sätt men några underligheter (även de inbillade...)behövs för att liva upp tillvaron lite:)
Och precis som de fiktiva städerna har även denna högst verkliga stad fått ett passande soundtrack. Det är E18 med Detektivbyrån.

3 kommentarer:

  1. Ja det är en riktig idyll men som sagt är det bra med lite inbillade underligheter också...annars är det risk att det blir för idylliskt och hm... underligt!
    Visst kan jag trycka kuddar till dig...kom över med lite tyg så kan vi ha en tryckar dag nån dag.Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Textilstil: Vore jättekul om vi kunde trycka någon dag. Ska genast börja spana efter nåt bra tyg att trycka på:)
    /U

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för den fina kommentaren hos mig.

    SvaraRadera