Planskiss

Gjorde en planskiss över trädgården idag trots att vårsolen sken utanför. Ibland blir jag bara less på allt vad trädgårdsarbete heter och gömmer mig helst bakom datorskärmen eller skissblocket istället. Kanske inte den bästa egenskapen för att få en vacker trädgård, tyvärr. Kan vara ganska otålig och reta ihjäl mig på att det "aldrig händer nåt!" eller att det inte händer tillräckligt snabbt. Då är det bäst att gå i "trädgårdsflykt" ett tag för att inte börja rycka upp saker som inte tycks växa/gro eller klippa ner saker som "tar sig för dåligt"...

Hursomhelst har skissen över trädgården än en gång gjort mig varse hur mycket det faktiskt är att göra, hur mycket som ska grävas, sås, rensas, planteras, klippas ner och flyttas. Frågan är bara var man ska börja?
Fortsätter nog min "trädgårdsexil" bakom skissblocket, ett tag till.

2 kommentarer: