Sensommarens sista värmebölja?

Idag har vädret äntligen tillåtit lite trädgårdsarbete. Var iväg och köpte en ljuslila Aster på Plantagen och en silvergirlang och komponerade en lila/silver/grön höstkruka vid entréen. Det blev sött. Köpte även lökar som jag ska sätta (förhoppningsvis i morgon). Har även klippt gräsmattan, "sicket" trist slit men bra motion.

Men framförallt har jag plockat in lite sensommar i huset. Har bl.a. tagit in lite av Rosenskäran (som verkligen tagit tid på sig att börja blomma men som äntligen har kommit igång).



Plockade även in lite av ringblommorna och riddarsporrarna. Gillar verkligen effekten de två tillsammans, blått och orange är en kul färgkombination. Satte dem i mitt auktionsfynd ifrån Uppsala Ekeby. Tyvärr blev bilden på det arrangemanget för trist, p.g.a. för lite ljus, tar nog en ny bild i morgon.

3 kommentarer:

  1. Det var kul att du tittade in till mig. Välkommen tillbaka.
    Jag lägger en länk till dig så småningom. Fina rosenskäror du visar.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Är själv väldigt förtjust i mina rosenskäror, de har varit enormt stora men i natt tog stormen dem, tyvärr.

    SvaraRadera