Mot en hetare sol

DET HAR VARIT ett jäkla spring ut och in med brickor, byttor, krukor och flygig fiberduk. Men idag var det dags att klippa navelsträngen. De sommarblommor som jag har drivit upp under lysrör i källaren borde vara avhärdade nu och eftersom järnnätterna (förhoppningsvis) är över så tror jag nog att de nu ska klara det nya ljuva livet på plats i trädgården.
Lejongap "Black Prince"



Buskkrasse "Alaska Salmon Orange"

Hänglobelia "Regatta Lilac Splash"

Förutom de sommarblommorna har jag även frösått Rosenskära, Nejlikglim, Svartöga, Sommarljus och Sammetstagetes bl.a. Har även sått perenner några har visat sig ganska svåra att dra upp ifrån frö som Läkesilverax (inget resultat) Blodalunrot (är fortfarande fjuttigt små) Romersk riddarsporre (inget resultat).

Två perenner som jag lyckats med är dock Azurridarsporre och Sibirisk vallmo. Såklart har jag även frösått sallat, rädisor, morötter, brytbönor, sockerärtor och selleri. Har även satt potatis. Ska nog lägga upp bilder på min lilla potager här framöver.

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul att det åter är liv i din blogg.Vad spännande det låter när du beskriver om dina växter. Det är många namn jag inte känner igen, men jag kommer ju snart förbi hoppas jag, så då får du ge mig en guidad tur.

    SvaraRadera
  2. Du inspirerar mig till att blogga mer och trädgården ger mig massor av nya blogginlägg varje dag. Hoppas att du har vägarna förbi snart.

    SvaraRadera