Myrstegs-fasen

Redan april och inget nytt inlägg förrän nu. Jag måste erkänna att det är svårare än jag föreställt mig att upprätthålla en blogg. En bra erfarenhet. Men med tanke på allt som gjorts i huset så är det kanske inte så konstigt att jag inte hunnit skriva mer.

Vi verkar vara inne i "myrstegs-fasen" av köksrenoveringen.
- Myrsteg-fasen, vad är nu det? Det är ett begrepp som jag precis uppfann för ett steg som antagligen är ganska vanlig i all husrenovering (inte för att jag har varit med om så många sådana förr).

Det är iallafall när man gör mängder med småsaker i huset som att måla lister, sätta upp hyllplan, monterar belysning, skruva på handtag, olja in bänkskivan och tusen och åter tusen andra småsaker som inte ger några direkt storslagna resultat.

Tapetseringen, målningen och skåpsuppsättningen däremot det var andra grejor! Då var det nya storverk från en timme till en annan. Jag är samtidigt medveten om att det där småfixandet tillför något stort till själva helheten. Tyvärr är nog inte tålamod min främsta egenskap. Jag vill se resultat -Nu!
Men som tur är kan jag kompensera den inställningen med ett stort mått av envishet. "Det ska bli bra, det är bara att bita ihop och forsätta streta på med småpillet". Och det är vad jag ska göra nu.

1 kommentar:

  1. Hej! Vilket bra ord! Jag antar att det är fasen jag har varit i när jag har målat under sängarna, slipat litegranna på evighetsprojektet slagbordet. Jag ska komma ihåg det uttrycket nästa gång jag ligger där under sängen... :) Ha det gott!

    SvaraRadera